Τρίτη 29 Απριλίου 2014

ΠΑΡΑΜΥΘΙ συνέχεια

Τρίτη       29    Απριλίου   2014
Σιγά – σιγά οι σταγόνες πότισαν
 δέντρα, λουλούδια, περιβόλια, λιβάδια.
Ξέπλυναν στέγες, αυτοκίνητα, δρόμους, ταράτσες………

Δρόσισαν το χορτάρι και όλα τα ζώα, τα πουλιά
 και τα έντομα.
Αφού τα έκαναν όλα αυτά ξεκίνησαν το ταξίδι τους
 προς τη θάλασσα.
Όταν έφτασαν στη θάλασσα 
συναντήθηκαν πάλι όλες μαζί.


Κάποιες ήταν καθαρές, όμορφες 
και λαμπερές.
 Κάποιες άλλες όμως ήταν μολυσμένες
 και βρώμικες.

Δευτέρα 28 Απριλίου 2014

ΠΑΡΑΜΥΘΙ....συνέχεια

Δευτέρα   28   Απριλίου    2014


Μια μέρα όταν ξαφνικά άρχισε να βρέχει
και οι σταγόνες έπεφταν στη γη,
μερικές πολύ άτυχες, έπεσαν σ΄ ένα
μολυσμένο ποτάμι.
Μέσα στο ποτάμι υπήρχαν πολλά σκουπίδια.
Δηλαδή πλαστικά μπουκάλια, κουτάκια από αναψυκτικά, σάπια φρούτα, σακούλες, ξύλα, σπασμένα παιχνίδια, παλιόρουχα και πολλές άλλες βρωμιές.
Μερικές όμως τυχερές σταγόνες
έπεσαν σε όμορφα και καθαρά μέρη.
Δηλαδή : σε ποτάμια με κρυστάλλινα

νερά, σε λιβάδια με πολύχρωμα λουλούδια, 

σε αφρισμένους καταρράκτες, σε γαλάζιες θάλασσες,

 σε καταπράσινους θάμνους, σε χρωματιστές ομπρέλες  

και τέλος πάνω σε μικρά παιδικά κεφαλάκια.

Αυτές βέβαια οι σταγόνες ήταν πολύ χαρούμενες

 και γι΄αυτό χόρευαν, τραγουδούσαν

 και διασκέδαζαν πολύ.




Κυριακή 27 Απριλίου 2014

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ

   ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ <<ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΗΣ ΒΡΟΧΗΣ>>, ΠΟΥ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ,
 ΘΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 7/5 ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΤΟΙΜΟΙ 
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΤΟΥ , ΣΤΙΣ  8/5,
ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΣ  κ.ΛΙΑΝΑΣ ΔΕΝΕΖΑΚΗ.
   ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΑΚΙ ΜΑΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΜΟΙΡΑΣΤΕΙ
 ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΣΑΝ ΕΝΘΥΜΙΟ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΤΑΞΗΣ.
(ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΤΟΥ ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟΥ ΚΑΙ  ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΔΕΣΙΑΣ.)
   ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΥΤΟ, ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΟΥ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ <<ΝΕΡΟ>>.

ΓΙΑ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ, ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ,  ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΜΕ
 ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ,

Τετάρτη 16 Απριλίου 2014

ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΙ.... ΕΝΑΝ ΚΑΙΡΟ.....

ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ


(ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ ΔΙΗΓΗΜΑ)

 


    Τα κόκκινα παπούτσια βρίσκονταν στο καλύτερο σημείο της βιτρίνας του συνοικιακού καταστήματος με τα παιδικά υποδήματα.
Καμάρωναν ολοκόκκινα και γυαλιστερά στο ψηλό σημείο σ΄ ένα  στρογγυλά κομμένο και υπερυψωμένο γυάλινο ραφάκι. περιμένοντας ήσυχα – ήσυχα το τυχερό κοριτσάκι που θα τα αποκτούσε!
     Σε λίγες μέρες έρχονταν το Άγιο Πάσχα και η μικρή βιτρίνα στολίστηκε με λαγουδάκια, παπάκια, μαργαρίτες και λογής  λογής  πολύχρωμες γιρλάντες.
    Τώρα , τα κόκκινα παπούτσια φάνταζαν πιο γυαλιστερά, φανταχτερά και ίσως ακόμα περισσότερο επιθυμητά στα μάτια του μικρού κοριτσιού που κάθε μέρα κοντοστέκονταν μπροστά στην ολοφώτιστη  βιτρίνα.
Στα μάτια της μικρής οχτάχρονης δεν ήταν απλά ένα όμορφο ζευγάρι λουστρινένιες μπαρέτες . Είχαν μεταμορφωθεί σε κοριτσίστικο όνειρο. Ένα από κείνα τα ασήμαντα όνειρα που σκαλώνουν φευγαλέα στα παιδικά μυαλουδάκια και φέρνουν μεγάλη αναστάτωση σε μπαμπάδες και μαμάδες.
Ήταν το πασχαλινό δώρο που απρόθυμα της είχαν υποσχεθεί μια και ήταν μάλλον ακριβά για τα οικονομικά τους.
Τα περίμενε πώς και πώς μετρώντας ξανά και ξανά τις μέρες μέχρι την Ανάσταση.
Τα λαχταρούσε τόσο πολύ……..
Κάθε βράδυ τα έβλεπε στον ύπνο της μέσα σ΄ ένα βελουδένιο κουτί με ροζ κορδέλες .
      Ο καιρός πέρασε αργά και βασανιστικά και κάποια στιγμή έφτασε κι εκείνη η Ευλογημένη και πολυπόθητη νύχτα της Ανάστασης.
Μετά την εκκλησία και το τσούγκρισμα των αυγών πήρε επιτέλους το δώρο της.
Ήταν ακριβώς όπως το είχε φανταστεί. Βελούδινο κουτί, ροζ κορδέλες, μεταξόχαρτο  και μέσα ολοκόκκινα και στραφταλιστά τα Δικά της κόκκινα παπούτσια.
Τα φόρεσε με καμάρι και περπατούσε ασταμάτητα πάνω- κάτω, πάνω- κάτω…Τι κι αν την έσφιγγαν λιγάκι ήταν Δικά της!



Κι αν δεν την μάλωναν είχε σκοπό να κοιμηθεί φορώντας τα.
Την άλλη μέρα τα ξαναφόρεσε, στο γιορτινό τραπέζι, μαζί με το καλό της φόρεμα  και τα επιδείκνυε ασταμάτητα σε συγγενείς και φίλους.
…………………………………………………….
    Οι μέρες πέρασαν και ήρθε η επόμενη σχολική χρονιά και μαζί της έφερε και τον προγραμματισμένο εορτασμό της επετείου της 28ης Οκτωβρίου του έτους 1971…….
Όλα τα παιδιά περίμεναν με χαρά την καθιερωμένη σχολική παρέλαση.  Ήταν το γεγονός του μήνα για τους μικρούς μαθητές.
Τότε όλοι οι μαθητές έπαιρναν μέρος στην παρέλαση , ήταν πολύ μεγάλη τιμή.
Το σχολείο προετοιμάζονταν πυρετωδώς με σημαιοστολισμούς και πρόβες για την παρέλαση.
Το τυπικό ήταν απαραβίαστο:
Λευκό μπλουζάκι, μπλε φούστα και…… μαύρα παπούτσια.
……….μαύρα παπούτσια; Μα αυτή δεν είχε μαύρα είχε μόνο τα αγαπημένα κατακόκκινα λουστρίνια της.
    Ούτε που μπορούσε να φανταστεί την καταιγίδα που πλησίαζε.
Λοιπόν της αγόρασαν τη λευκή μπλούζα και την μπλε φούστα αλλά όχι και τα μαύρα παπούτσια. Γιατί άραγε; Όσο κι αν το σκέφτονταν νόημα δεν έβγαζε.
    Και μετά της το είπαν δεν υπήρχαν χρήματα για παπούτσια …..
Να μην έπαιρνε μέρος στην παρέλαση; Ούτε λόγος!!!!!!!!!!!!!
Ήταν βλέπετε 1971. (Τα πράγματα τότε, τα νιώθαμε και τα κάναμε αλλιώτικα απ΄ ότι τώρα.)
Η μαμά μάλωνε με τον μπαμπά και έλεγε πόσο μεγάλη ανοησία ήταν η αγορά των κόκκινων παπουτσιών αντί μαύρων που φοριούνται παντού και με τα πάντα!
Κι έτσι έφτασε η καταστροφή.
Ένα πρωινό ο παππούς έβαλε  τα παπουτσάκια της μικρούλας , σε μια σακούλα και πήγε στο τσαγκάρικο.
Γιατί άραγε τα πήγαν στον τσαγκάρη; Τα  παπούτσια τα πρόσεχε πολύ. Ήταν καθαρά, γυαλιστερά, μια χαρά.
Η απάντηση δεν άργησε να έρθει. Τα παπούτσια γύρισαν πίσω την άλλη μέρα το μεσημέρι . Ο παππούς της τα έδωσε χαμογελώντας θλιμμένα λέγοντάς της:
<< Τώρα έχεις παπούτσια για την παρέλαση >>



    Τότε τα είδε ….ήταν κατάμαυρα και  θαμπά . Μαύρα σαν και
την παιδική της ψυχούλα που σφίχτηκε και πόνεσε πολύ.
Έκλαψε πικρά, γοερά, χωρίς σταματημό.
Έκλαιγε όλη τη νύχτα .
Την άλλη μέρα πήγε στην παρέλαση. Πόσο παράλογο της φαίνονταν όλο αυτό! Και άδικο. Μα να θυσιάσουν τα παπούτσια της έτσι χωρίς να τη ρωτήσουν καν;
Αν το ήξερε θα έκανε την άρρωστη μέχρι το τέλος της παρέλασης. Θ΄ανέβαζε και πυρετό!
……………………………………………….
    Οι μέρες πέρασαν και τα μαύρα παπούτσια έμεναν σκονισμένα κάτω από το κρεβάτι.
Ποτέ δεν τα ξαναφόρεσε. Και πώς αλήθεια να το κάνει αφού λίγο καιρό μετά το βάψιμο άρχισαν να ξεφλουδίζουν.
Ούτε κι αυτά άντεχαν τη μαύρη μπογιά πάνω τους!
Μάταια προσπαθούσε να αποκαλύψει το κόκκινό τους χρώμα ξεφλουδίζοντάς τα αργά και επίμονα. Είχαν χάσει κάθε λάμψη και γυαλάδα του παλιού τους εαυτού.
Στο τέλος έγιναν δίχρωμα: μουντό κόκκινο και θολό μαύρο.
Είχαν καταστραφεί. Μια φορά φορέθηκαν στην παρέλαση και τέλος. Τα πέταξαν. Ήταν άχρηστα πια.
    Καινούρια δεν της πήραν. Δεν είχαν χρήματα……

    Κόκκινα παπούτσια δεν αγόρασε ποτέ ξανά ,Ούτε μεγάλη.
Ούτε στα παιδιά της αγόρασε κόκκινα παπούτσια……….

    Τόσα χρόνια μετά αυτές οι κόκκινες μπαρετούλες έρχονται κάθε που είναι Πάσχα στο μυαλό της και της θυμίζουν πως τα πιο λυπητερά όνειρα δεν είναι τα απραγματοποίητα αλλά αυτά που ξεφτίζουν και ξεθωριάζουν μέσα σε μια στιγμή.


ΣΟΛΙΔΑΚΗ  ΝΙΚΗ                                                         δασκάλα στο
                                                                                        7ο δημ. Σχ. Κηφισιάς:

                                                                                          <<Οδυσσέας Ελύτης>>     

ΤΑ ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΜΑΣ



Πέμπτη 10 Απριλίου 2014

Τετάρτη 9 Απριλίου 2014

ΒΙΝΤΕΑΚΙ

ΤΙ ΓΛΥΚΟ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://www.athensmagazine.gr/portal/video/93540

ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΗΣ ΒΡΟΧΗΣ

Τετάρτη   9     Απριλίου  2014


Υπήρχαν σταγόνες μικρές  και μεγάλες.  Σταγόνες ευγενικέςαλλά και σταγόνες άτακτες.   Σταγόνες φλύαρες αλλά και άλλες αμίλητες. Όλες όμως ήταν πολύ αγαπημένες μεταξύ τους.

Τρίτη 8 Απριλίου 2014

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Διονύσιος Σολωμός «Ο Κρητικός»


Διονύσιος Σολωμός «Ο Κρητικός»
Διονύσιος Σολωμός «Ο Κρητικός»
H google τιμά σήμερα τον Έλληνα ποιητή Διονύσιο Σολωμό «Ο Κρητικός»
Ο Διονύσιος Σολωμός είναι μια από τις εξέχουσες λογοτεχνικές μορφές του ευρωπαϊκού ρομαντικού κινήματος.
Στόχος αυτού του κειμένου είναι να διερευνήσει το ποιητικό του έργο, εστιάζοντας πάνω σε μια κριτική ανάγνωση η οποία θα αποκαλύψει τις ρομαντικές ποιότητες οι οποίες δημιούργησαν τον ιδιαίτερο αισθητικό χαρακτήρα του έργου του, τοποθετώντας τις καλλιτεχνικές εμπνεύσεις και προσανατολισμούς του Σολωμού μέσα στην πνευματική ατμόσφαιρα της εποχής του.

ΣΤΙΣ 8 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΤΟΥ 1820 

ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ, ΣΤΗ ΜΗΛΟ,

 Η ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΤΗΣ ΜΗΛΟΥ


Παρασκευή 4 Απριλίου 2014

Πέμπτη 3 Απριλίου 2014

Τετάρτη 2 Απριλίου 2014

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙ

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ
ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΑΝ
ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙ

Τρίτη 1 Απριλίου 2014

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ

ΚΑΛΩΣ ΜΑΣ ΗΡΘΕΣ ΑΠΡΙΛΗ